Sabtu, Mei 30, 2009

tempat ini dah BERUBAH...

Arini gi Masjid Jamek.. Pasar Seni.. RM69.60 abis dlm masa 3jam.. sara hidup di KL mmg tinggi.. Perjalanan saje dah RM4.20.. campur mkn(RM10.60).. masa round kat situ, beli Ribena Mobile(RM2.70).. roti Gardenia(RM2.10).. Masa kat jalan Melayu (Masjid Jamek) nampak topi(RM10).. beli.. teringat plak ubat utk kesihatan.. abis RM40.00..
.
Ape yg aku nak ceritakan d sini ialah.. perubahan Masjid Jamek.. dah lebih 1 thn tak ke sini.. Layanan peniaga & susunan kedai cukup teratur.. menjadikannya tempat yg sronok dikunjungi.. "td ade pelancong Denmark menyapa aku dr belakang.. masa tu nak beli air.. pasangan pelancong ni nak tahu lokasi Masjid Jamek & Masjid India.. tah mcm mana aku leh bg salah info.. aku kejar diorang.. utk memperbetulkan info & bawa diorang ke Masjid India.."
.
Terfikir nak gi Pasar Seni.. dah lebih 13 thn aku tak lawati tempat bersejarah ni.. cukup meriah.. dgn infrastruktur yg moden ttp masih mengekalkan ciri sejarahnya.. skrg dah jd khazanah negara.. aku cuba cari pelukis.. rupanya diorang dah ditempatkan kat 1 kwsn.. iaitu d mana smua pelukis berkumpul.. pelbagai lukisan hasil tgn dpt dilihat.. pakcik yg ajar aku melukis dulu pun ade lg.. gambar spt Dr Mahathir, Najib, Beckham & ramai lg telah menghiasi kwsn tersebut.. aku perhatikan cara mereka melukis, cukup sama dgn wajah asal yg berada d dpn mata.. mmg itulah keistimewaan anak Melayu d Pasar Seni..

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

laaaa...
cikgu g pasar seni kew??
np xajk..
hihihi..
erm makcik sy pun pelukis kt situ gk..
hihihiihi..
dier sorg jew pelukis wanita tunggal.
hihihihih

TM Hafiz berkata...

Ooo perempuan sorang..
Rasanya ckg perasan..
Dia punya kedai tepi sekali..
Lain kali ckg ajak Fara..
Ok set..

Tanpa Nama berkata...

hahaha..
erm xde ar ujung sgt cikgu..
erm klu msa cikgu kuar dr pintu gerbang tuh ke3 or ke 3 dari hjg tuh la kdi makcik sya..
bkn yg kt ujung bustop tuh..
hihih
erm dier share ngn sorg pakcik rmbt kerinting..
hihihih..
- fara(unisel)-

TM Hafiz berkata...

Ooo yeker..
Yg kongsi yer..
Em..
Ade kot..
Ckg perasan rasanya..
Sbb semua ckg tegur dan berbual dgn diorang..
Diorang pun baik hati..
tak kisah pun ckg tengok cara diorang melukis..

Tanpa Nama berkata...

erm haah..
erm dier pki spek klu melukis..
hihihi..
mulut die tyme berborak mmg agk kecoh ar skit..
hihih..
tuh yg happening tuh..
hihihihihi
-F-

TM Hafiz berkata...

Ooo yeke fara..
Ok..