Khamis, Jun 04, 2009

syurga CINTA...

Dua kali aku menonton filem ni.. 31may & 3jun.. Bg aku cerita ni menepati citarasa filem yg aku minati krn konsepnya mengenai cintailah seseorag itu keranaNYA.. sebaris ayat yg aku gunakan dlm Yahoo Messenger & nasihat yg sering ku berikan kpd sahabat yg memerlukan..
Filem Syurga Cinta ini mengisahkan ttg..
.
Kita slalu lalai dlm menjalankan tanggungjawab dimuka bumi ini.. malah dr sekecil dosa tanpa kita sedari hinggalah sebesar dosa yg disengajakan.. Allah mampu mengubah kita, tp kita perlu sedar jika mahu berubah.. Dalami ilmu sedalam lautan mahupun setinggi langit krn itulah cara insan itu seimbangkan dunia & akhirat.. Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, dia memberikan cabaran dgn mengeluarkan petir & kilat.. puas kita mengeluh.. rupa-rupanya tanpa kita sedari.. DIA memberikan pelangi yg cantik utk menceriakan kita.. alhamdulillah..
.
Penampilan pertama kali dikhalayak ramai dgn rambut baru.. hehe..

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bes la cite ni..yg dtg kapel msti sentap..hehe..tq abg blanje tgk.nex time blanje lg.. =)

Mimiamilia berkata...

filem ni ala2 kiamat sudah dekat.Kalau idham mengarah jalan citer mesti ada cilok sket mana2 filem luar negara..

Tanpa Nama berkata...

Milik siapakah hati ini ?
bukankah hati itu milik tuhan... jadi mengapa cikgu bertanya lagi..?

Saya membaca beberapa kerat entri cikgu, kecewa kerana pada hemat saya cikgu merosakkan sendi bahasa dengan menggunakan ejaan ikut nafsu dan rakus hati...

Jadi tema cinta blog ini seakan dangkal kerana pendidik seharus mencintai bahasanya...

TM Hafiz berkata...

Ok adik.. nanti abg belanja lg.. nanti kita ajak Dikka plak.. aritu dia exam.. Nanti kitta berlima klua tgok wayang lg..

TM Hafiz berkata...

Filem ini mungkin ramai yg mengatakan mirip filem Kiamat Sudah Dekat.. tp bg pendapat saya Cik Mimi Amilia..

Syurga Cinta membawa maksud seseorang insan itu belajar utk mendapatkan seseorang tanpa ikhlas pd mulanya & tanpa disedari dia telah pun memahami Islam dlm Hatinya..

Kiamat sudah dekat pula berkonsepkan seseorang itu mahukan seseorang itu belajar utk mendapatkan seseorang tanpa kemahuannya.. Namun diakhir cerita tetap sama, dia mampu menilai cinta itu kerana Allah..

Pepun kedua dua filem ini mmg best krn cinta berkonsepkan Islam..

TM Hafiz berkata...

ejaan ikut nafsu..

Ckg tak faham.. boleh terangkan..
Seingat ckg.. setakat ni belum lg ckg menyakitkan hati sesiapa melalui ejaan mahu pun ayat dlm blog ni..

mungkin ade salah faham..

Maaf jika ia menguris HATI dan perasaan..

Unknown berkata...

uit..timbul masalah pulak?
hoh0ho :)
cikgu yg cool!
tak cepat melatah!
yeaah :D

Tanpa Nama berkata...

cikguuuuuu...
not me laa yg tanpa nama yg comment pnjg lebar tuh..
cozzzz sy bru je on9 nie cikgu..
sy bz 4 hr nie..
lgsg xsnth laptop....
bru je bca blog cikguuuu..
waaaaa..
cedey yerr cikgu....
sob sob sob...
sy bru je on9 nie..
bru nk komen..
tup2 cikgu ckp cm tuh lakkkk..
adesss...
ermmmmm..
cedih yerrr..
pasni nk tulis nma arr..
pas hntr komen...
nk wt cm niee...
- from fara (unisel)...

TM Hafiz berkata...

Kepada pemilik Tanpa Nama berkata...(ckg tak tahu siap,ulasan yg ke-3)

Mmg kita semua tahu.. HATI ini milik tuhan utk selamanya.. dari mula kita lahir hinggalah kita pulang kpd NYA.. ttp apa yg ckg maksudkan disini ialah hanya persoalan??? Dan mmg tidak dinafikan hati ini milik Allah swt..

tp apa yg ckg nak sampaikan dlm Blog ini ialah setiap org mempunyai jodohnya masing-masing.. sejak azali lg kita tahu jodoh itu ade.. cuma lambat atau cpt shj.. tidak salah kita mengimpikan seseorang asalkan ia tidak menghina kewujudan makhluk yg lain.. krn semua drpd NYA..

Jika diikutkan tajuk Blog ini mmg tiada kaitan kpd kebanyakkan cerita dlm Blog ni.. Namun msj yg disampaikan semuanya dr HATI ckg.. dan kita semua tahu, HATI itu lahir krn Allah yg menciptanya..

Bab yg fara kata, ckg merosakkan sendi bahasa.. ckg tak berapa faham.. ttp setiap bahasa yg ckg paparkan dlm Blog ini memaparkan nilai-nilai murni yg boleh dicontohi..

Walaupun ckg seorang pendidik.. ttp tidak bermakna ckg seorang yg sempurna.. itu sbb sbg insan kita mesti saling melengkapi.. nasihat menasihati.. Cikgu mencintai bahasa.. tp tidak semestinya kita dpt memuaskan HATI setiap org..

Maafkan ckg..
Milik siapakah HATI ini..

TM Hafiz berkata...

Kepada pemilik Tanpa Nama berkata...(ckg tak tahu siap,ulasan yg ke-3)

Maafkan saya jika bertanya..
Siapakah nama anda.. jika anda pelajar saya atau blogger, bg tahu lah nama agar saya dpt membetulkan kesilapan saya..

saya takut tersilap org..
Pepun terima kasih kerana menjadi peminat setia Blog saya..

psst:-buat fara Unisel..ckg minta maaf tersilap.. hehe.. pepun TQ fara krn bg tahu.. cuma terkejut.. sape yer??
(Jadi ulasan ke-9 tu utk anda yg pernah bg ulasan ke-3) harap dpt hubungi saya utk saya membetulkan kesilapan saya..

TM Hafiz berkata...

Abg kene bertenanglah fana..
Sbb ape yg kita lakukan kene yakin..
Jg mudah melatah..
Pepun abg masih tertanya-tanya..
sape yer..
Tp dlm otak abg..
Rasanya mcm dpt teka..
huhu..

Tanpa Nama berkata...

hehehe..
ok2 cikguuu..
maaf mu diterima..
lalala..
erm tuh arr..
sp la yg tnpa nama tuh kn..
adess..
ermmmmm tp kn cikgu mst leh cm cra sy tulis msg nie..
jauh beza ngn apa yg cra dak tnpa nama tuh tulis..
huhuhuh..
erm ni cikgu agk2 sp??
-F-

ez'arm berkata...

syurga cinta...
kepada yg menonton dan yg menghayati saje yg fhm dan akn mengungkaikan isi ceritanya...mesti ade makna yg mendlm pd mr.hafiz btol x??? lps tgk criter ni.

TM Hafiz berkata...

Semua cerita yg berkonsepkan Cinta Islam pasti akan menarik saya ke pawagam..

Ia bkn memberikan maksud mendalam pd saya..
Tapi..
Ia jg memberikan saya pengalaman dan pengajaran pd saya agar mampu mendidik diri ini dan org sekeliling yg memerlukan..

Sbg pendidik saya harus peka keadaan ini..