Sabtu, Mei 30, 2009

dari pandangan MATA ku...

Sesuai dgn tajuk aku pd tgh malam ni.. "dari pandangan MATA ku.." tetiba je tergerak HATI aku nak menceritakan kisah gadiz dr pandangan mata hati seseorang yg bernama HAFIZ.. Aku seringkali membayangkan jika aku mahu memiliki.. Aku mahu seperti apa yg aku impi.. Tp aku tahu.. tidak semua yg diimpikan itu akan diperolehi.. Namun aku bersyukur krn mata ku masih mampu melihat anugerah yg diberikan oleh NYA.. ada yg mengelarkan seseorang gadiz itu cantik, lawa, comel, manis, jelita & istimewa.. Tp bg aku.. aku hanya mahukan dia.. Siapa dia.. hanya Tuhan yg tahu..
.
Di hati ini.. Hanya Tuhan yang tahu..
Di hati ini.. Aku rindu padamu..
Tulus sanubari.. Menantikan hadirmu..
Hanyalah kau gadis pilihanku..
Kerana batasan waktu..
Adat dan syariat..
Menguji kekuatan keteguhan iman..
Insan yang berkasih..
.
Dulu aku slalu ckp kat student aku mengenai kehidupan.. adalah kaitkan dgn bab cinta.. aku bg ciri-ciri jika mahu memilih.. tp itu bergantung kpd jodoh & takdir.. mungkin ini yg menyebabkan aku sentiasa diingati oleh student.. sbb ade seorang student tu kata yg aku ni merupakan cikgu pertama yg menjadikan kata-kata pujangga sbg mukadimah atau pembuka semangat diorang bila kelas nak bermula.. Mungkin itu cara aku nak tarik perhatian mereka utk belajar.. di bwh ni merupakan teori susunan ku sejak tahun 2002..
.
1-wanita cantik bila bertudung.. pasti bertambah ayu..
2-wanita cantik ttp tidak bertudung.. pasti ramai yg memandang..
3-wanita tidak cantik ttp bertudung.. itu tanda dia sedar kekurangannya..
4-wanita tidak cantik malah tidak bertudung.. sukar utk ku tafsirkan..
.
Terima kasih kpd setiap gadiz yg pernah lalu didepan ku.. berhenti seketika.. memandang ku.. jg kpd yg selalu bermain difikiran ku.. Moga berbahagia..

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wahhhh..
bgs nie..
erm nnti leh ar ajr sy lak tuk wt mukadimah kt dak2 tadika tuk trk perhtian dorg..
tp bkn ar ayt2 cinta yg tuk couple tuh..
hihihihihi..
erm mmg ar..
cikgu mmg besh pun..
wlupun xajr sya msa kt skul dlu..
hihihi

TM Hafiz berkata...

Boleh..
Ape salah nyer..
Cikgu sentiasa mahu menghulurkan bantuan..
Kalau bkn bab cinta pun..
Bab nasihat pun boleh jg kan..
utk kesenangan, ketenangan dan yg paling penting bahagia..

Mimiamilia berkata...

gadis tu 'lalu' jer ker?tak berenti kejap? :D

Unknown berkata...

haaa..fana penah lalu depan abg fiz!
tapi abg fiz tak nampak~~ :'(

TM Hafiz berkata...

Cik Mimi..
mestilah gadiz tu berhenti kejap..
Dan renung seketika diri ku yg tua ini..
Ia berlaku tanpa disedari..
Selepas itu berlalu pergi..

TM Hafiz berkata...

Fana..
Maaf lah ari tu abg tak nampak Fana..
Lain kali abg akan lebih peka memandang sekeliling..
Hehe..

inazarina berkata...

ermmm....ina penah tersenarai x??huhuhuhu..

TM Hafiz berkata...

Ada..
Mestilah ada..
ina kan pernah seketika..
Memandang saya..
Haha..
Kita kan satu kelas..
Mestiah melihat gak..
hehe..