Khamis, September 25, 2008

Cintailah setulus HATI...

Buat smua sahabat yang teringin bercinta...
Mengapa harus ada cinta. Sedangkan kita tahu. Cinta itu akan hadir sendiri. Tetapi cuma kita je yang tak tahu. Sperti aku jg, sentiasa menantikan kehadiran seorg gadiz yg boleh membuatkan aku sntiasa Happy. Tp cinta yg aku maksudkan mestilah berkonsepkan ISLAM... Ramai tanya pd aku. "Aku tengok ko ni fiz. Solo jer. Mana GF, blum jumpa lg ke. Muka macam ni pun girls tak nak ker. Kalau ko nak. Aku leh carikan..." Itulah antara kata-kata sahabat aku. Yelah mereka kalau klua, msti ade teman. Aku pula. Sorg jer. Sedih pula rasanya. Bukan takde sahabat ku yang cantik, comel, manis. Ader... Student aku pun ade tanya. Cikgu ni bila nak kawin. Aku "klu" seketika. Yelah aku ni sibuk memanjang. Pagi kat sekolah. Kekadang pagi kat office Grafik Setiawangsa. Kekadang pula kelas di UPM. Petang mengajar tusyen. Malam wat Grafik. Lg pun aku bkn kaki klua mlm. Hujung mingu aku tusyen lg. Tp aku yakin akn ade masa untuk insan yg hadir dlm hidupku... Kebanyakkan sahabat aku tak faham apa itu cinta. Yg mereka tah. Hanyalah bersuka ria. Syg menyayangi. Tp bg aku. Ia bkn skadar menyayangi aku. Ttp dia jg dpt tegur & didik aku. Dia jg dpt terima teguran aku. Aku bkn seorg yg suka bersuka ria. Klua sana sini. Tp kalau klua. Pastikan tanggungjawab sbg ISLAM tidak akan dilupakan. Maksud aku solat. Kekadang bila aku klua dgn rakan bangsa lain, diorang pun slalu ingatkan aku. Baikkan mereka. Wahai sahabatku. Janganlah di kau bersedih krn tidak mendapat CINTA dr seorg insan. Krn cukuplah CINTA dr ALLAH swt... Insyaallah kelak dikau akn mendapat Cinta dr insan yg menyintai ALLAH swt spt mana dikau menyintai NYA... Renungkanlah wahai sahabatku. Aku bukanlah seorg insan yg sempurna. Ttp aku yakin akn membahagiakan insan yg menyintaiku berlandaskan ISLAM...
Yg sentiasa menyayangimu wahai sahabatku... Salam Insan...

Tiada ulasan: