Selasa, Oktober 21, 2008

alam PERKAHWINAN...

Pada usia mencecah 25thn... Alam perkahwinan sentiasa bermain difikiran ku... smua tanya bila? bila? bila? mak saudara aku lah paling byk tanya... tp aku tiada jawapan yg sesuai utk menangkis setiap persoalan walaupun disudut kecil HATI ku ini mengimpikannya... kwn-kwn dh ramai yg kawin... tahun depan sahabat baik aku Yani & Syed akn berkahwin... Insyaallah... nampak gayanya aku dah tak dpt klua dgn diorg... almaklumlah dh ade family masing2... Aku slalu bantu menyelesaikan masalah kawan, plajar, rumah tangga org pun aku penah tolong selesaikan... Pengalaman mereka inilah menjadikan aku matang dan lebih berhati-hati serta bersedia dlm memilih pasangan hidup suatu ari nanti...
Sok teman Min 21oct2008 (rabu) pegi MidValley... dia nak beli baju mengandung... Suami dia kat Kuantan... dia lak keje RTM... so aku kene jaga Min... mesej smlm berbunyi "askum fiz, bila free? Kalau free nak minta teman pg MidValley cari baju pregnant. Min nak pegi sorg tak berani, tu yg ajak fiz". Lg pun ptg sok aku tak kemana pun... Abislah kalau jumpa student atau kenkawan... mesti tanya bila aku kawin... tak ajak... mujurlah perut Min tak nampak besar pun (5bln tau)... sbb org nye kecil molek... hehe... pengalaman cari baju isteri... ape pandangan korg smua...tu gambar masa Min kawin... Aku, Syed, Yani & beberapa kawan telah hadir ke majlis dia... Min merupakan kawan skolah aku... baru transfer dr RTM kuantan ke KL...

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hye...mmg skg tgh bz..final work..n nk exam 3nov nti... bukan sengaja syp, tp keadaan memaksa sy membisu..eceh..hehehhe..

Mimiamilia berkata...

25 thn tu rasanya muda lagi.Don't worry..kalau ada jodoh mesti jumpa juga nanti..

Unknown berkata...

uhukss..haa..umor da 25..establish da tak??if daa..jgn risau..mesti akan ader owang naakk... :)

TM Hafiz berkata...

25..
Dah tua..
Adoi..
Peun Terima kasih Mimi Amilia, Hana Fana..

Lya plak jgn lah buzy sgt nanti sakit..